Over ons

Steunstichting ziekenhuis Meppel is een stichting die patiënten of medewerkers van het Isala ziekenhuis in Meppel kunnen inschakelen wanneer zij geld nodig hebben voor ondersteuning rondom het ziekenhuis. Zo kunnen extra voorzieningen worden aangeschaft, die het verblijf van patiënten en bezoekers zo aangenaam mogelijk maken.

Historie

Het bestuur van de Steunstichting Diaconessenhuis heeft contact gezocht met het bestuur van de Stichting Vrienden van het Diaconessenhuis, dit heeft geresulteerd in het opheffen van de Stichting Vrienden van het Diaconessenhuis. Alle activiteiten en vermogen zijn overgeheveld naar de Steunstichting Diaconessenhuis. De naam Diaconessenhuis gaat verdwijnen en wordt Isala locatie Meppel. Om verwarring te voorkomen wordt eind 2022 de naam Steunstichting Diaconessenhuis veranderd in Steunstichting Ziekenhuis Meppel (SZM) Aandacht en financiële steun stimuleren bij een grote publiek, bedrijven en overheden in ZW Drenthe en NW Overijssel.

Onze visie

Het bevorderen van het welzijn van de gebruikers van het ziekenhuis Meppel, door middel van financiële steun van ingediende projecten die voldoen aan de vastgestelde missie. Van belang is een constante geldstroom, zodat alle goedgekeurde projecten uitgevoerd kunnen worden, dit door middel van o.a. het beleggingsbeleid dat er voor zorgt dat er zowel een goed, als bestendig rendement wordt gerealiseerd.

Het bestuur

Het bestuur sinds 1 januari 2022 bestaat uit voorzitter Dhr. H. Gielen, vicevoorzitter Dhr. Th. Bouwknegt, Dhr. W. Rumph, penningmeester Dhr. J. Gelderloos, Dhr. B. Lever en Dhr. E. Mussche.

De benoeming is voor onbepaalde tijd.

Beloningenbeleid: De bestuurders kunnen een vergoeding krijgen van de kosten die zij redelijkerwijs hebben gemaakt in de uitoefening van hun functie. De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. De penningmeester zorgt jaarlijks, medio mei, voor een financieel jaarverslag over het voorgaande jaar.